Какви документи са необходими за ипотечен кредит?

Какви документи са необходими за ипотечен кредит?Кандидатстването за ипотечен кредит е важна финансова стъпка, която изисква точна подготовка и пълна документация. Кредитните консултанти от Creditchoice Ltd. улесняват този процес, предоставяйки индивидуална консултация, безплатно съдействие при комплектоване на документите и помощ при административните процедури. В следващите редове ще Ви представим кои документи са необходими и как можем да Ви окажем подкрепа.

Документи за самоличност и гражданско състояние

  • Копие от валиден документ за самоличност – лична карта, паспорт и/или документ при различни имена
  • Удостоверение за семейно положение (брак, деца, режим на имущество) и служебна бележка от НАП за липса на публични задължения
  • Ако съпруг/а е съдлъжник – подобни докумети и за него/нея

 

Документи за доходите

В зависимост от източника на вашия доход, банката изисква следното:

  • За служители – служебна бележка за месечен доход, копие от трудов договор и евентуални анекси
  • При самонаети или на свободна практика – копия на граждански договори, данъчни декларации, счетоводни отчети, документи за платени данъци
  • При доходи от наем – договор за наем и платежни документи

 

Документи за имота/обезпечението

  • Копие от нотариален акт или удостоверение за собственост, предварителен договор и дължимо капаро (при целеви жилищен кредит)
  • Актуална данъчна оценка и пазарна оценка от лицензирана оценителска фирма
  • Удостоверения за вещни тежести, скица или кадастрална схема, разрешение за ползване и евентуални документи за преустройство

 

Допълнителни документи според специфични случаи

  • Ако имотът е наследствен – удостоверение за наследници
  • При предприемач – удостоверения за фирмени регистрации и счетоводни отчети
  • Някои банки налагат изисквания за превод и легализация на документи, ако сте чуждестранен клиент

 

Застраховки (ако се изискват от банката)

  • Застраховка “Живот” в полза на банката или клиента
  • Застраховка “Имущество” за недвижимия имот – опционално, но често желана

 

Как кредитните консултанти от Creditchoice Ltd. Ви спестяват време и усилия?

  1. Персонализирана консултация и предварителна оценка – консултантът анализира Вашата ситуация и избира подходящата банка и продукт
  2. Изготвяне на точен списък с документи – получавате всички необходими формуляри, бланки и насоки
  3. Съдействие за набавяне – Creditchoice Ltd. предлага допълнителна услуга “Съдействие за издаване на документи” (на базата на нотариално пълномощно), чрез която поръчват от ваше име скици, удостоверения, данъчни документи, наследствени удостоверения и др.
  4. Подаване и проследяване – екипът Ви подкрепя при подаване на документация в банката и следи статуса, за да не се случват забавяния

Подготовката на документите за ипотечен кредит може да отнеме седмици – от обикаляне по институции до чакане на удостоверения. С помощта на Creditchoice Ltd. процесът става значително по-лесен, прозрачен и ефективен. Нашата роля е да Ви насочим към най-добрите условия и да Ви осигурим спокойствие във всяка стъпка от тази процедура. Доверете се на опита ни и вземете най-доброто решение за вашето финансово бъдеще!

Заяви жилищен кредит

 

Споделете