Необходими документи
Точният списък с документи и необходимите формуляри за попълване ще Ви бъдат предоставени от Вашия кредитен консултант според изискванията на избраната от Вас банка.
Консултацията и всички услуги по подготвяне на документите за кандидатстване за кредит са напълно безплатни за клиентите на Creditchoice.
Всяка банка има специфични изисквания, както и собствени формуляри при кандидатстване за кредит. Най-често те включват:
Документи, удостоверяващи самоличността и доходите
- копие от документ за самоличност (лична карта или др.)
- служебна бележка за месечен доход, издадена от работодателя, по образец на банката
- копие от трудов договор, ако се изисква от банката
- копие от граждански (или друг) договор, данъчни декларации, сметки за изплатени суми, документи за платени данъци и др. – при доказване на доходи по нетрудов договор
- документи за регистрация и булстат на фирмата, счетоводни отчети, документи за платени данъци и др. – при доказване на доходи от фирмена дейност
- и други документи в зависимост от спецификата на доказваните доходи
За ипотечен кредит
Освен изброените вече документи, са нужни:
Документи за гражданско състояние и липса на публични задължения на кредитоискателя и собствениците на имота
- копие от документи за самоличност на собствениците на имота
- удостоверение за липса на данъчни задължения по чл. 87 ал. 6 от ДОПК на името на ипотекарните длъжници – издава се от НАП по местоживеене
- удостоверение за семейно положение на кредитоискателите и на собствениците на имота, предмет на обезпечение
Документи, удостоверяващи собствеността върху имота
- нотариален акт или друг документ, доказващ собствеността на имота
- в случай на наследствени имоти – удостоверение за наследници и документи, удостоверяващи правото на собственост
- предварителен договор за покупко-продажба на закупувания недвижим имот и документи за платени авансово суми по него (ако кредитът е целеви за закупуване на жилище)
- актуална данъчна оценка на имота, който ще служи за обезпечение по кредита – издава се от съответната данъчна служба по местонахождението на имота
- удостоверение от съответната регионална Агенция по геодезия, картография и кадастър за наличие или липса на вписвания в кадастралната карта и кадастралните регистри за имота, който ще се ипотекира
- актуална скица на имота, който ще бъде ипотекиран в полза на банката – само в случаите, когато се закупува имота с включени терен към него или идеални части от терен
- удостоверение за наличие или липса на вещни тежести върху имота (вкл. терен/дворно място), който ще се ипотекира със срок минимум 10 г. назад.
- удостоверение за въвеждане в експлоатация на имота, който ще се ипотекира (Разрешение за ползване, издадено от съответната община по местонахождение на имота, респективно от ДНСК, в случай, че имотът е закупен на етап „груб строеж”)
- пазарна оценка на имота, изготвена от независим лицензиран оценител или оценител от избраната банка
- при покупка от строителна фирма: протоколно решение на компетентния орган на дружеството за продажба на имота, с определена в него продажна цена; дружествен договор и удостоверение за актуално състояние на строителната фирма
- и други документи в зависимост от спецификата на имота и изискванията на избраната от Вас банка