Интервю с Йолина Кацарова
Здравейте, Йолина! Представете се и ни разкажете какъв опит имате до момента?
Казвам се Йолина Кацарова и съм кредитен консултант в Creditchoice Ltd. от две години. Завършила съм специалност Право в Софийския университет и имам 15 години опит като Юрисконсулт в нотариална кантора, където специализирах в областта на вещното право. Този професионален опит ми помага в работата ми като кредитен консултант и по-конкретно в случаите на жилищно кредитиране, където има много документи, необходими за сделките, различни казуси и т.н. С моя професионален опит и умения като юрист често съм полезна не само на клиентите, но и на колегите си в екипа.
Разкажете ни за успехите ти си през 2024 година.
От началото на годината съм консултирала 27 клиента и съм съдействала за реализирането на 35 кредита. Спрямо миналата година, 2024 г. е значително по-успешна за мен и това го отдавам на добрата оценка за работата ми от страна на клиентите, с които съм работила през 2023 г., защото повечето от новите клиенти са ми лична препоръка. Като съотношение в моята практика, жилищните кредити преобладават спрямо потребителските, което пък ме прави уверена, че съм полезна именно там, където е силата ми – недвижимите имоти.
Какъв тип клиенти се обръщат към Вас?
Клиентите, които се обръщат към мен, са от различни сфери – юристи, счетоводители, държавни служители, от областта на информационните технологии, от строителния бранш, от развлекателния бизнес и много други. Работя и с чужденци, често от ИТ сектора, въпреки че при тях процесът е по-труден, тъй като има особености в българското законодателство относно тяхното кредитиране. Различни са клиентите и по възраст – от млади софтуерни специалисти до клиенти на около 50 и повече години, които често първоначално се притесняват да попитат за кредит от банка именно заради своята възраст. Но това не е проблем и с тях работим успешно по дългосрочни жилищни кредити за 20-25 години.
По какъв начин помагате на клиент, който иска да тегли кредит от банка?
Има две неща, които са важни за мен в подхода ми към клиентите. Първото е уважението – приемам всеки случай на клиент лично и не си позволявам да го подценя. Второто е доверието, което е от значение за общуването помежду ни, за да се чувства клиентът спокоен и да знае, че може да разчита на мен. Много от клиентите, които кандидатстват за кредит за първи път, са доста предпазливи, често нерешителни, но успявам да им вдъхна доверие и кураж. Случвало се е в края на процеса, който извървяваме заедно, да ми благодарят, както за съдействието по кредита, така и за чисто човешката подкрепа, в психологичен план. Това е голямо признание за мен и ме кара да се чувствам удовлетворена от работата си.
Как протича една среща между Вас и Ваш клиент?
По време на среща с клиент подхождам приятелски и с усмивка, като първо оставям той да сподели своя казус, от какво има нужда, какво очаква, за да мога му помогна. След това изготвям клиентски профил и му разказвам какво предстои с уверението, че ще го държа в течение за всяка стъпка от процеса на кредитиране, за да е спокоен, че процесът ще върви гладко и в приемливи срокове.
Какво бихте посъветвала хората, които имат нужда от финансиране?
Хубаво е, когато клиент кандидатства за кредит, да знае какво му предстои. Ако тръгне сам да извърви цялата процедура по кандидатстване за кредит, особено за жилищен кредит, започва едно търсене на банкови оферти, на брокер, на нотариус, да се лута кой би му свършил работа съвестно, коя оферта е най-добра за него и т.н. Когато работи с кредитен посредник, той знае, че може да разчита на него в целия процес и да избегне това лутане и търсене. Може да проследи процеса от разстояние, без да губи време и усилия, а кредитният консултант да свърши всичко вместо него. Кредитният консултант ще му помогне в сравняването и избора на оферта, ще му съдейства за издаването на голяма част от необходимите документи и ще му спести притеснението около цялата процедура, която чисто психически е доста натоварваща.
Защо клиентите да изберат Creditchoice Ltd.?
Creditchoice Ltd. e регистриран кредитен посредник в Българска народна банка и член на Асоциацията на кредитните посредници в България. От две години съм част от екип от опитни професионалисти, от които продължавам да се уча и срещам безусловна подкрепа. При по-сложни казуси работим съвместно, за да можем да помогнем на клиента и да намерим най-доброто решение. Стремим се клиентът да усеща нашето внимание, грижа и лично отношение, за да се чувства спокоен и в добри ръце. Винаги се търсят варианти и винаги знам, че има начин и го намирам.